V současné době bohužel existuje mnoho slabin ve výkonu profesí, které pracují s dětmi s odlišným mateřským jazykem – ať už se jedná o interkulturní pracovníky, asistenty pedagoga, koordinátory pro děti s OMJ, koordinátory pro cizince apod. Zmínění pracovníci jsou často zaměstnáváni na bázi etnické příslušnosti, nikoli už tak na základě odbornosti, většinou nejsou přezkoumávány ani jejich jazykové znalosti. Tuto slabinu jsme se v rámci projektu "Komunitní centrum interkulturní mediace mezi školou, rodiči a dětmi", reg. č. CZ.03.2.X/0.0/0.0/20_139/0017153, rozhodli řešit.
Samozřejmě jiné potřeby mají pracovníci škol a školek, jiné pracovníci PPP, OSPOD aj. S ohledem na naše zkušenosti s působením na školách (školíme pedagogy, vychováváme jejich nové interkulturní pracovníky/asistenty) i s řešením kauz se sociálními pracovníky aj., víme, že nestačí pouhé obecné školení. Daleko efektivnější jsou speciálně zaměřené konzultace, resp. supervize, vždy dle konkrétní potřeby daného pracovníka či pracovnice.
Se supervizemi „šitými na míru“ jsme v rámci projektu začali již v minulém školním roce. Ve školním roce 2022/2023 tímto zvyšováním kompetencí pro interkulturní komunikaci s rodinami a dětmi cizinců u pracujících s cizinci pokračujeme a uvítáme též nové zájemce! Letáček ke stažení ZDE.
KOMUNITNÍ CENTRUM INTERKULTURNÍ MEDIACE MEZI ŠKOLOU, RODIČI A DĚTMI
- CZ.03.2.X/0.0/0.0/20_139/0017153
je spolufinancován Evropskou unií.
Vytvoření a realizace inovativního programu nastavení efektivní interkulturní komunikace mezi vietnamskými rodinami s dětmi a subjekty, které s nimi pracují se zapojením mediace a supervize jako nových prvků interkulturní práce.