V rámci projektu „Komunitní centrum interkulturní mediace mezi školou, rodiči a dětmi“, reg. č. CZ.03.2.X/0.0/0.0/20_139/0017153, natáčíme též užitečná integrační videa. První tři jsme věnovali oblasti poskytnutí první pomoci: Proč je důležitá první pomoc, První pomoc a Aplikace Záchranka. Všechna videa jsou ve vietnamském jazyce a odkazy na ně viz následující článek.
1. Proč je důležitá první pomoc
Naše zkušenosti s poskytováním první pomoci ve Vietnamu jsou bohužel tragické. Víme, že se místní často bojí poskytnout první pomoc, nebo je poskytována na základě tradičních pověr, které nejenže nepomůžou, ale naopak mohou ublížit, ne-li vést ke smrti. Naše první video se tedy snaží být jednak osvětové, ale k tomu přináší i praktické postupy a slovníček.
Obsah videa:
- Poskytnutí první pomoci je v ČR ze zákona povinné
- K čemu slouží mobilní aplikace Záchranka
- Jak zavolat záchrannou službu
- Komunikace se záchrannou službou
- Proč je důležité poskytnout první pomoc
Video můžete shlédnout ZDE.
2. První pomoc
Jak se správně zachovat, jste-li svědkem nehody či náhodného kolapsu člověka? Druhé video jsme zaměřili nejen na povinnou první pomoc, ale rovněž na aktivní záchranu života. Záchranáři názorně ukazují správné postupy, včetně použití AED - automatizovaného externího defibrilátoru.
Obsah videa:
- Jak poskytnout první pomoc
- Jak správně provést resuscitaci - stlačování hrudníku
- Co je to AED a jak ho použít
- Shrnutí
Video můžete shlédnout ZDE.
3. Aplikace Záchranka
Třetí video jsme věnovali využití aplikace Záchranka – jak si ji stáhnout, jak vyplnit zdravotní a osobní informace, které pomohou operátorům zdravotních záchranných služeb při identifikaci volajícího atd. Mimochodem podnět k překladu aplikace do vietnamštiny vznikl ze spolupráce našeho spolku a Zdravotnické záchranné služby Královehradeckého kraje (více zde).
Video můžete shlédnout ZDE.
KOMUNITNÍ CENTRUM INTERKULTURNÍ MEDIACE MEZI ŠKOLOU, RODIČI A DĚTMI
- CZ.03.2.X/0.0/0.0/20_139/0017153
je spolufinancován Evropskou unií.
Vytvoření a realizace inovativního programu nastavení efektivní interkulturní komunikace mezi vietnamskými rodinami s dětmi a subjekty, které s nimi pracují se zapojením mediace a supervize jako nových prvků interkulturní práce.